„Między informacją a reklamą” – dr Katarzyna Zagórska o dziennikarstwie XXI wieku

31 października II Liceum w Swarzędzu odwiedziła dr Katarzyna Zagórska z Zakładu Retoryki, Pragmalingwistyki i Dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Przeprowadziła dwugodzinne zajęcia z klasą 2a. Dr Zagórska w swojej prezentacji dokonała dokładnej analizy polszczyzny w prasie. Zwróciła uwagę na jej gwałtowne zmiany, ciągle napływające z obcych języków zapożyczenia, tudzież coraz częściej pojawiające się w niej wulgaryzmy. Poruszony został również temat marketingu i artykułów sponsorowanych. Na drugiej godzinie zajęć uczniowie wzięli na warsztat notatkę prasową – jej wzorowy i respektowany przez znawców schemat. Mieli też możliwość przeanalizowania znalezionych przez siebie w gazetach reklam – ocenili ich kolorystykę, układ graficzny i hasła. Na koniec humaniści stworzyli swoje własne reklamy i wymyślili do nich slogany.
Ciekawy i humorystyczny charakter przeprowadzonych zajęć pomógł klasie 2A pewniej wejść w świat dziennikarstwa oraz pozwolił uważniej spojrzeć na każdy napotkany artykuł.
Wiktoria Gizara z klasy 2a

Scroll to Top
Skip to content