SZKOLNY KONKURS INFORMATYCZNY
„Innowacja Informatyczna”
Regulamin konkursu
- Konkurs jest przeznaczony dla uczniów klas pierwszych II Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staniewskiego w Swarzędzu.
- Organizatorami konkursu są nauczyciele II LO – p. Adam Nowak, p. Olgierd Promiński, p. Magdalena Brzycka
- Celem konkursu jest rozwijanie zainteresowań informatycznych poprzez:
- pogłębianie wiedzy informatycznej,
- rozbudzanie i rozwijanie u uczniów zainteresowania informatyką,
- zachęcanie uczniów do szukania powiązań informatyki z innymi dziedzinami,
- wdrażanie do korzystania z różnorodnych źródeł informacji z poszanowaniem praw autorskich.
- Zadaniem konkursowym jest wykonanie prezentacji multimedialnej na podane tematy z różnych dziedzin życia używając narzędzi z obszaru informatyki. Tematy dotyczą życia społecznego, gospodarki, technologii, muzyki, sztuki, ekologii:
Tematy prezentacji:
- Kierunki rozwoju ekologii
- Zawody przyszłości
- Największe zagrożenia dla współczesnego świata
- Szanse i zagrożenia związane z rozwojem współczesnych technologii
- „Twoje miasto-dawniej i dziś”.
- Czy pomaganie w dzisiejszych czasach ma sens?
- Media społecznościowe i ich wpływ na rozwój społeczeństw
- Prace muszą być wykonywane indywidualnie. Prezentacja zgłoszona do konkursu powinna być wykonana w programie PowerPoint i zapisana w formacie umożliwiającym otwarcie jej bezpośrednio w wyżej wymienionym programie. Jako nazwę plików należy wpisać swoje nazwisko, imię oraz klasę. W prezentacji powinny być zawarte informacje o wykorzystywanych materiałach źródłowych oraz o autorze pracy (na ostatnich slajdach prezentacji). Praca powinna zawierać od 10 do 20 slajdów.
- Prace konkursowe muszą być oryginalne. Nie mogą zawierać elementów chronionych prawami autorskimi.
- Przebieg konkursu
- Do dnia 9 grudnia 2022r. (piątek) uczestnicy konkursu dostarczają pliki z prezentacją do nauczyciela informatyki- Adama Nowaka poprzez aplikację TEAMS.
- Prace przekazane w terminie późniejszym nie będą rozpatrywane.
- Komisja Konkursowa będzie kierowała się następującymi kryteriami:
- zgodność z tematem: 0– 5 pkt.
- walory edukacyjne: 0 – 5 pkt.
- pomysłowość/oryginalność: 0 – 5 pkt.
- sprawność warsztatowa: 0 – 5 pkt.
- Komisja Konkursowa ustali listę wyróżnionych i opublikuje na szkolnej stronie internetowej.
8. Każdy wyróżniony uczestnik konkursu otrzyma ocenę celującą z informatyki jako ocenę bieżącą w I półroczu roku szkolnego 2022/2023 oraz udział będzie brany pod uwagę przy wystawieniu oceny semestralnej. Projekt będzie miał najwyższą wagę – 5.
9. Postanowienia końcowe
- Organizator zastrzega sobie prawo do ewentualnych zmian w treści i wykładni regulaminu.
- Ocena Komisji Konkursowej jest ostateczna i nie podlega jakimkolwiek odwołaniom.
- Przekazanie prac do oceny jest równoznaczne z akceptację powyższego regulaminu i wiąże ze sobą prawo do późniejszego wykorzystania prac przez szkołę.